Οι στόχοι μας

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

  1. Η κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, της παραπαιδείας και η συνεχής απόλυτη κάλυψη από το κράτος των αναγκαίων κάθε φορά οικονομικών αναγκών για πλήρη εφαρμογή της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, με αύξηση των κρατικών δαπανών για πλήρη κάλυψη των αναγκών της Εκπαίδευσης.

  2. 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πλήρη κάλυψη των σύγχρονων αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης (μόνιμο εκπαιδευτικό και άλλο αναγκαίο προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, δωρεάν παροχή βιβλίων και συγγραμμάτων, δημόσια δωρεάν ασφάλιση - σίτιση– μεταφορά για όλους κ.α.), ένταξη των κοινοτικών κονδυλίων στον κρατικό προϋπολογισμό. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονέων για τη λειτουργία του σχολείου.

  3. Καμιά μεταβίβαση της υποχρέωσης του κράτους να εξασφαλίζει τη δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών στην τοπική αυτοδιοίκηση ή άλλους φορείς.

  4. Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή και όχι εκπαίδευση.

  5. Η γενίκευση ενός τύπου σχολείου, που θα παρέχει σε όλους τους μαθητές, ως την ενηλικίωση και βιολογική ωρίμανση, τη βασική γενική μόρφωση. Καθιέρωση Ενιαίου Δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης (κατάργηση των χωριστών βαθμίδων και των ανισότιμων σχολικών δικτύων ), σαν απαραίτητη προϋπόθεση όχι μόνον των πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και της όποιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, που θα εξασφαλίζει ώστε όλοι οι μαθητές να κατακτούν τη βασική γενική μόρφωση.

  6. Η βελτίωση των όρων φοίτησης και διαβίωσης των παιδιών σε διδακτήρια πρωινά σύγχρονα, άνετα και υγιεινά, ιδιοκτησίας του κράτους, με όλη τη σύγχρονη υποδομή (αυλές, εργαστήρια, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, υποδομές σίτισης, ξεκούρασης, παιδικές χαρές κ.ά. ) σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας. Διαθέσιμα το απόγευμα στα Μαθητικά Συμβούλια και στους Συλλόγους Γονέων για εκδηλώσεις και συλλογικές λειτουργίες, κλειστά στους ιδιώτες και επιχειρηματίες, με απαγόρευση κάθε απόπειρας εμπορευματοποίησης του σχολικού κτιρίου.

  7. Η καταγραφή και εξασφάλιση ειδικής αγωγής όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υγειονομικής φροντίδας,  εξασφάλιση εργασίας για όσους μπορούν να εργαστούν. Στήριξη και ειδική βοήθεια μέσα στο δημόσιο σχολείο των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

  8. Η εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων στην μόρφωση για όλα τα παιδιά  των μεταναστών. Ειδική φροντίδα ώστε να μάθουν την μητρική τους γλώσσα την ιστορία και τον πολιτισμό τους.

  9. Η ίδρυση Κρατικών Επαγγελματικών Σχολών μετά το 12χρονο σχολείο, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, για τα επαγγέλματα που δεν χρειάζονται πανεπιστημιακές σπουδές, που θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και πλήρη επάρκεια για την άσκηση επαγγέλματος, χωρίς ανάγκη πιστοποίησης.

  10. Η αναδιαμόρφωση μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ισότιμα ιδρύματα, τμήματα και σχολές, που θα παρέχουν πλήρη επιστημονική ειδίκευση και επαγγελματική ικανότητα στους αποφοίτους τους  και θα αναπτύσσουν την έρευνα με αποκλειστικό σκοπό την εξασφάλιση της γενικής προόδου και ευημερίας.

  11. Η ισότιμη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς του Σχολείου για ολοκλήρωση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου, με την ενίσχυση στην απρόσκοπτη και αδέσμευτη άσκηση του λειτουργήματός τους. H παιδαγωγική μόρφωση των εκπαιδευτικών και η περιοδική υποχρεωτική επιμόρφωσή τους στο Πανεπιστήμιο, ενιαία εργασιακά δικαιώματα του εκπαιδευτικού προσωπικού.

  12. Η διεκδίκηση για δημιουργία μόνιμων θέσεων και πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού (φύλαξης, καθαριότητας, Γραμματείας, βιβλιοθήκης,  επιστασίας και επιστημονικού προσωπικού στήριξης του εκπαιδευτικού έργου  (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί ).

  13. Η ανάπτυξη της Αισθητικής Αγωγής και της Καλλιτεχνικής παιδείας, της Φυσικής Αγωγής και της σχολικής άθλησης, η εξασφάλιση μόνιμων καθηγητών και ωρών στο αναλυτικό πρόγραμμα και υποδομών για ολοκληρωμένη εξασφάλιση όλων των λειτουργιών και δραστηριοτήτων. Η προώθηση και ανάπτυξη της άθλησης και του πολιτισμού.

  14. Η ολοκληρωμένη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, με ενιαία αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα εξασφαλίζει την άριστη γνώση τουλάχιστον μιας γλώσσας από την Δ΄ Δημοτικού που θα βεβαιώνεται από τον απολυτήριο τίτλο σπουδών των μαθητών και προαιρετικά δεύτερης από το Γυμνάσιο.

  15. Η ριζική αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων ώστε, επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης, να παρέχεται ουσιαστική μόρφωση με τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, του μαθήματος με την κοινωνική ζωή ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή..

  16. Η μελέτη των προβλημάτων των μαθητών κα ο συντονισμός της δράσης όλων των γονέων για τη λύση τους.

  17. Η συμπαράσταση στις μαθητικές κοινότητες για πολιτιστικές δραστηριότητες μέσα κι έξω από το σχολείο για τη διατήρηση και διάδοση της λαϊκής πολιτιστικής μας κληρονομιάς, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, άλλους Συλλόγους Γονέων, τα εργατικά σωματεία, τους πολιτιστικούς συλλόγους κ.ά.

  18. Η ενθάρρυνση των μαθητών για την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας, της δράσης, της διεκδίκησης και της ουσιαστικής δημοκρατικής λειτουργίας και συμμετοχής των συμβουλίων τους (στην Β΄ βάθμια εκπαίδευση) στα συλλογικά όργανα  του σχολείου.

  19. Η προστασία της υγείας των μαθητών με την εφαρμογή σύγχρονου θεσμού σχολικής υγιεινής και ύπαρξη σχολιάτρων.

  20. Η επιδίωξη για συστηματική και επιστημονική εκπαίδευση και αγωγή των μαθητών, σύμφωνα με τις αρχές της ελευθερίας, της Δημοκρατίας, της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Ειρήνης.